Een blog lijkt voor sommige bedrijven anno 2022 achterhaald. Onze aandacht gaat steeds meer uit naar kortere, hapklare content. Dan lijkt bloggen verloren moeite, en misschien zelfs tegenstrijdig met wat je wilt bereiken, namelijk meer belangstelling voor je product of dienst.
Maar niets is minder waar. Bloggen is nog steeds een grote kans voor jouw onderneming. Lees hieronder hoe een blog ook jouw zaak alleen maar voordelen oplevert!
Krijg meer traffic op je website.
Vandaag de dag is onze smartphone niet meer weg te denken uit onze samenleving. En met de smartphone komt onbeperkte toegang tot alle informatie die op het internet staat. Als we iets niet weten googelen we eventjes en in een paar tellen zijn we weer wat wijzer geworden.
Een blog is het ideale instrument om kennis en tips te delen. Het is vaak de meest dynamische afdeling van een website, waarop regelmatig updates geplaatst worden die je weer een grotere relevantie geven bij een steeds groeiend doelpubliek.
Bovendien is een blog met uitleg heel deelbaar op sociale media, wat alweer een nieuw kanaal is langs waar je meer verkeer op je website krijgt. Probeer deze blog maar eens te delen en ondervind zelf hoe populair het je maakt bij je connecties/vrienden/volgers!
Positioneer jezelf als expert.
Een blog kan verschillende doeleinden vervullen. Voor je bedrijf schrijf je best een Professionele blog. In een professionele blog vertel je vanuit eigen expertise over wat je onderneming exact doet en hoe (potentiële) klanten verder geholpen worden door jou en je werknemers!
Een goed gevulde blog sectie met aandacht voor elke niche van je vak zorgt voor een uitstraling van vakmanschap en overtuigt mensen van je positie als expert.
Natuurlijk moet je in een blog niet het achterste van je tong laten zien. De bedoeling is dat je mensen genoeg prikkelt om verder gebruik te maken van je website, zonder je concurrentie wijzer te maken.
Benieuwd naar hoe we dit exact doen? Aarzel niet om ons te contacteren.
Langdurig succes gegarandeerd.
Bloggen is een werk van lange adem. Als je vandaag begint met een blog moet je niet verwachten dat deze morgen al resultaten gaat opleveren. En een blog die je om het half jaar eens update gaat je onderneming ook niet bepaald helpen groeien.
Toch is een blog onmisbaar voor een bedrijf dat op een organische manier wilt groeien. Nieuwe blogposts worden opgepikt als je inspeelt op actuele vragen, terwijl een oude blogpost altijd blijft dienen als contactpunt voor mensen met die specifieke problemen.
Alle begin is natuurlijk moeilijk. Dat begrijpen wij als Agency beter dan wie ook. Hou daarom onze website in de gaten voor meer tips en tricks over bloggen en marketing, of neem contact op met ons, dan bespreken we wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Bonus Tip!
Je hebt zonet het eerste blogbericht gelezen dat gepubliceerd wordt op de website van Step by Step, gefeliciteerd! (En bedankt!)
Een blog geeft je ook de kans om de mens achter je onderneming te laten zien. Dit zorgt voor een persoonlijkere benadering van de bezoeker en maakt de stap kleiner om te reageren op de post zelf. Het helpt dus ook als er wat info staat over de schrijver/schrijfster bij het afsluiten van je blog!
Hier vind je alvast mijn info!
Hallo,
Ik ben Laurens Bergmans, de schrijver van deze blog en alsook de in-house copywriter van Step by Step Agency. Bedankt voor het lezen!
Tot snel,
Laurens
Reactie plaatsen
Reacties